Общи условия

 
 
ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ОРГАНИЗИРАНО ПЪТУВАНЕ

1.Общи разпоредби
1.Записване е възможно по телефон, интернет , чрез турагенти в страната или директно в офис на Туроператора. Резервацията се счита за валидна и обвързваща Туроператора след авансово плащане и сключване на договор за пакетно пътуване .
2.Договорът важи единствено по отношение на изрично посочените в него услуги .Предоставянето но допълнителни услуги се извършва по отделно заплащане .В случай , че допълнителната услуга не може да бъде осъществена поради обективни обстоятелства , туроператорът възстановява на пътуващия пълния размер на платената цена за нея и не дължи други обезщетения или неустойки . Неосъществяването на допълнителната услуга не може да доведе до отказ от страна на пътуващия от договора за пакетното пътуване .
3.Туроператорът съобразява дейността си с изискванията на Регламент / ЕО / № 1107 от 2006 г. относно правата на хората с увреждания и на хората с ограничена подвижност при пътувания с въздушен транспорт .Пътуващият е задължен да уведоми туроператора при сключване на договора в писмен вид за туристи с увреждания .
4. Туроператорът се задължава да предостави всички описани в договора услуги .
4.1 Туроператорът носи отговорност за надлежното изпълнение на всички услуги , включени в туристическия пакет , независимо дали те се изпълняват от него или от други доставчици .

2. Визи , ваучери и други документи
2.1.За пътуванията в държави, за които се изискват визи за български граждани, Туроператорът ще съдейства на Потребителя като му предоставя необходимите документи /резервации,ваучер, билети и др./. По искане на Потребителя, Туроператорът ще подготвя и внася документите му в съответното посолство. В този случай Потребителят е длъжен да представи на Туроператора изискуеми от Посолството документи, както и да заплати таксите за визата. Не представянето на документите и не заплащането на таксите или неявяването в посолството на лично интервю, ако е необходимо, се счита за отказ от пътуването по вина на Потребителя.
2.2. Издаването на виза за съответната държава е в компетенцията единствено на посолството и не се гарантира от Туроператора. В случай на отказ от страна на Посолството платените от Потребителя такси за издаване на визата не се връщат. Размерът на таксите за издаване на визите се посочват в съответната информация на Туроператора по чл. 82 от ЗТ.
2.3.Туроператорът издава ваучер за организираното пътуване при заплащане на пълния размер на цената от страна на пътуващия . Пътуващият е длъжен да носи със себе си ваучера по време на пътуването .
2.4. Туроператорът има право да анулира пътуването / да прекрати договора / без да дължи неустойки или обезщетения ако пътуващият не разполага с редовни документи за пътуването ( паспорт , виза , нотариално заверена декларация - съгласие и др.)
2.5. Посочените в настоящия договор и в допълнителната информация по чл.82 от Закона за туризма изисквания са валидни за граждани на Република България , пътуващи граждани на други държави , са длъжни сами да проверяват и изпълняват изискванията за паспортен и визов режим на страната , в която ще се осъществи пътуването . При неспазване на тези изисквания , туроператорът не носи отговорност .

3.Цени и плащане.
1.Резервации се приемат след попълване на договор за пътуване и внасяне на капаро в размер на 30 % от стойността на цената на пътуването при автобусна програма и 50% при самолетна програма, ако не е упоменато друго в програмата или в договора.
2. Договор без платено капаро в срок от 48 ч. от датата на сключването му, автоматично се прекратява без неустойки или обезщетения.
3.Остатъкът до пълната сума трябва да бъде внесен от пътуващия не по късно от 14 работни дни преди датата на заминаването при автобусна екскурзия. За самолетни екскурзии и Новогодишни програми – 30 работни дни, ако не е упоменато друго в програмата или в договора. В противен случай договорът ще се счита договора за автоматично прекратен и пътуващият дължи на туроператора неустойка, според условията за анулации по раздел VІІІ.
4.Плащането се извършва в лева в брой или по банков път на сметката на туроператора. При договори на обща стойност над 10 000 лв. всяко плащане се извършва задължително по банков път.
5. Цените са калкулирани по фиксинга на БНБ – 1 евро = 1, 95583 лева.
6.1.След сключване на договора за пакетно пътуване, увеличение на цената е възможно единствено при промени в:
а/ цената на превоза на пътници, която е вследствие на промяна в цената на горивото или на други източници на енергия;
б/ размера на данъците или таксите върху включените в договора туристически услуги, наложени от трета страна, която не участва пряко в изпълнението на туристическия пакет, включително туристически такси, такси за кацане или такси за отвеждане към или за слизане от борда на пристанища и летища, или
в/ обменните курсове, отнасящи се за туристическия пакет.
6. 2. Когато увеличението на цената надхвърля 8 на сто от общата цена на туристическия пакет, пътуващият има право по своя преценка да приеме предложената промяна, да прекрати едностранно договора за туристически пакет, без да дължи неустойка или обезщетение, като туроператорът му възстановява заплатените суми до 14 дни от датата на прекратяване на договора или да приеме туристически пакет-заместител със същото или по-високо качество, ако туроператорът предлага такъв.
6.3. Туроператорът уведомява пътуващия по ясен и разбираем начин за увеличението на цената и представя съответните калкулации на траен носител.
6. 4. Увеличението на цената може да бъде направено не по-късно от 20 дни преди започването на изпълнението на туристическия пакет.
6. 5. Пътуващият има право на намаление на цената на туристическия пакет, съответстващо на всяко намаление на разходите по
т. 6.1. когато намалението е настъпило след сключването на договора до започване на изпълнението на туристическия пакет. В случай на намаление на цената туроператорът има право да приспадне направените от него административни разходи от сумата, която ще възстанови на пътуващия. При поискване туроператорът предоставя на пътуващия доказателства за направените административни разходи.

4.Права и задължения на страните
1.Туроператорът се задължава :
а/ да предостави в съответствие с условията на този договор туристическите услуги, заплатени от пътуващия.
б/ да осигури задължителна застраховка на пътуващия “Медицински разходи при болест и злополука” за пътуванията извън страната и да предостави на пътуващия оригинал на застрахователната полица преди началото на пътуването.
в/ по искане на пътуващия да го застрахова от други рискове по време на пътуването, като разходите за тези застраховки се поемат от пътуващия.
2. Туроператорът има сключен застрахователен договор по чл. 97, ал.1 от Закона за туриста, като копие от сертификата за сключения застрахователен договор се предоставя на пътуващия преди началото на пътуването.
3.Пътуващият се задължава:
а/При пътуванията извън България да си осигури необходимите лични и други документи, оформени в съответствие със законите на посещаваната страна и на Република България.
б/ Ако пътуващият е лице, което няма навършени 18 години и ако то ще пътува в чужбина със собствен задграничен паспорт, той трябва да представи нотариално заверена декларация от двамата родители, че са съгласни със заминаването му в посочената страна на посочената дата (ако непълнолетният пътува заедно с един от родителите си, необходимо е той да притежава нотариално заверено съгласие от другия родител).
в/ Да заплати в пълен обем и в установените в договора за туристически пакет срокове стойността на туристическите услуги.
г/ Да спазва законите и обичаите на страната, за която пътува.
д/ Пътуващ, който възнамерява да извърши пътуване и престой в страни с повишен риск от инфекциозни заболявания, е длъжен да премине съответна профилактика и имунизации, съгласно медицинските изисквания и препоръките на ТО.
4. Пътуващият има право:
а/ В срок до 7 дни преди датата на пътуването да прехвърля правата и задълженията си по настоящия договор на трето лице, което отговаря на всички изисквания за пътуването, след като е отправил до туроператора предизвестие на траен носител. В този случай и двамата са солидарно отговорни пред туроператора за заплащане на общата цена и разходите свързани с прехвърлянето. В случай, че лицето, на което е прехвърлено пътуването, е от противоположния пол и от това възникне необходимост от настаняване в единична стая, каквато не е предвидена в пакета, то, автоматично с прехвърлянето, за прехвърлящия и за приемащия възниква задължение за доплащане на разликата в цената. В случай на отказ от заплащане, това се приравнява като едностранен отказ от пътуването от страна на пътуващия поради негова вина. Приемащото лице декларира върху договора, че приема прехвърлянето и изцяло е съгласно с условията на договора, както и че е запознато с информацията за пътуването преди приемането на прехвърлянето.
б/ Да получава съдействие от страна на туроператора при възникнали затруднения по време на пътуването. В случай, че пътуващият сам е причинил или е виновен за настъпилите затруднения, той е длъжен да обезщети туроператора за направените разходи.
5. Отговорност на Страните .Отмяна на пътуването .
1.1.В случай на неизпълнение или неточно изпълнение от страна на туроператора на услугите по настоящия Договор, той се задължава да компенсира пътуващия за доказаните вреди. Максималната граница на отговорност на туроператора в тези случаи е до 100% от стойността на туристическия пакет, освен ако вредите са причинени умишлено или по небрежност или ако вредата е под формата на телесна повреда.
1.2.Когато отговорността на контрагентите на туроператора за вреди, причинени от неизпълнението или неточното изпълнение на услугите, е ограничена от международни договори, ратифицирани, обнародвани в „Държавен вестник”и влезли в сила за Република България, отговорността на туроператора е в рамките на тези ограничения.
1.3. Туроператорът може да отмени пътуването и да прекрати едностранно договора, ако преди започването на изпълнението на туристическия пакет в мястото на дестинацията или в непосредствена близост до него са настъпили непреодолими и извънредни обстоятелства, които засягат значително изпълнението на туристическия пакет или превоза на пътници до дестинацията или застрашават живота, здравето или сигурността на пътуващите. В този случай туроператорът възстановява на пътуващия всички платени суми в срок до 14 дни от прекратяване на договора.
1.4. Туроператорът не носи отговорност пред пътуващия в случай на отменяне, забавяне или изменение на сроковете и условията на пътуването, които не зависят от туроператора, а именно:
а/ забавяне на самолетни полети по технически или метеорологични причини или промяна в разписанието на полетите поради такива причини;
б/ анулация или прекъсване на пътуването по лични обстоятелства на пътуващия;
в/ отказ на упълномощените органи да издадат виза на пътуващия;
г/ недопускане от страна на митническите и гранични служби пътуващият да излезе извън България или да влезе в страната на пътуването поради липса на надлежно оформени документи, извършени правонарушения и др.
5.Туроператорът не носи отговорност за вреди от неизпълнение или неточно изпълнение на договора за туристически пакет, ако причините за това се дължат на :
а)пътуващия;
б) действия на трето лице, не свързано с изпълнението на договора;
в) непреодолима сила или събитие, което не може да бъде предвидено или избегнато от страна на туроператора и неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на задълженията им, като лоши метеорологични условия, усложнена пътна обстановка, пожари, наводнения, земетресения и други природни бедствия, забавяне на гранични или контролни пунктове, оказване на помощ на турист, национални или религиозни празници, масови обществени мероприятия, стачки, технически аварии, промяна в работно време на учреждения, вкл. на музеи, административни актове, издадени след подписване на договора, дефект на превозно средство.
6. Туроператорът не носи отговорност за вреди, причинени от обстоятелства, представляващи нормален житейски риск, като кражби, наранявания, заболявания, фактори на околната и обкръжаващата среда /и др. под., освен ако те не са причинени от туроператора или от негов подизпълнител или ако туроператорът изрично е поел гаранция за тяхното не настъпване на мястото на предоставяне на услугите.
7. Туроператорът не носи отговорност ако поради алкохолно или наркотично опиянение или поради хулиганско или друг вид обществено неприемливо поведение на пътуващия, е отказано изпълнението на част от услугите, включени в програмата или се е наложило пътуващият да бъде изцяло отстранен от програмата.
8. Туроператорът не носи отговорност за изпълнението на услуги, поръчани от туриста на място на трети лица, които не са част от програмата.
9. Туроператорът не носи отговорност пред пътуващия за съхранение на личния му багаж, пари, ценности, документи и други, включително оставени в хотела или в превозното средство. В тези случаи екскурзоводът или друг представител на туроператора съдейства на пострадалия, като това съдействие не може да води до нарушаване на туристическата програма. Търсене на забравени или загубени вещи се извършва от пътуващия самостоятелно и е за негова сметка.
10. Туроператорът не дължи обезщетение на пътуващ, който се е отказал по собствено желание или по друга независеща от туроператора причина от част от включените в програмата услуги.
11. Туроператорът не носи отговорност за консумацията на храни и напитки, които не са включени в пакета, съгласно настоящия договор, независимо дали са заплатени от пътуващия или от друго лице.
12. Туроператорът има право преди началото на пътуването едностранно да прекрати настоящия договор без да дължи неустойки или обезщетения в случай, че прецени, че съществува сериозен и основателен риск пътуващият да възприеме по време на пътуването агресивно поведение или по друг начин с поведението си да причини сериозно неудобство на останалите туристи от групата, на служители или съконтрагенти на туроператора, на държавни или общински служители в приемащата страна или на други лица. В този случай на пътуващия се дължи връщане на всички платени преди прекратяване на договора суми.
13. По време на пътуването пътуващият е длъжен да спазва законите и другите задължителни правила в приемащата държава, да уважава местните обичаи, начин на живот и общоприетите правила за поведение. Туроператорът при необходимост ще даде на пътуващия допълнителни указания в тази насока.
14. Туроператорът не носи отговорност за наложени на пътуващия глоби и други санкции от оторизирани лица в приемащата страна за извършени от пътуващия правонарушения, като изхвърляне на боклук на нерегламентирано място, пушене на обществено място, непристойни външен вид и/или поведение, неспазване на правилата за движение и др. под.
15. Туроператорът има право във всеки един момент от пътуването едностранно да откаже да предостави част от включените в пакета услуги или прекрати едностранно и с незабавно действие настоящия договор без да дължи неустойки или обезщетения в случай, че пътуващият с поведението си създава сериозен риск за сигурността или удобството на останалите туристи, на служители или съконтрагенти на туроператора или на държавни или общински служители в приемащата страна или за успешното продължаване на пътуването. В този случай туроператорът не дължи връщане на платени от пътуващия суми по договора и има право на обезщетение за всички причинени му от неправомерното поведение на пътуващия вреди.
16. Пътуващия е длъжен да спазва точно обявените начални часове на отпътуване и да се явява в състояние и външен вид, които му позволяват да участва в пътуването и което не причинява неудобство на останалите туристи и на служителите на туроператора и неговите съконтрагенти.Туроператора не носи отговорност, за пропуснати трансфери поради закъснение на пътуващия или за не предоставени състояние или външен вид на пътуващия. В случай, че поради изложените причини за пътуващия или за туроператора възникнат допълнителни разходи, същите се поемат изцяло за сметка на пътуващия.
17. Туроператорът не носи отговорност за категоризацията на хотелите предложени в офертите, тъй като те са категоризирани от оторизираните органи в съответната държава. Пътуващият е наясно, че всяка отделна държава има собствени правила за категоризиране на местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения и че същите не е задължително да съвпадат с правилата, установени в Република България или в друга държава, чиито правила пътуващият познава.

VІ. Значителна промяна в програмата на пътуването
1. Значителна промяна в пътуването от страна на туроператора е възможна при следните условия:
а/ Ако преди започване на пътуването туроператорът бъде принуден да направи значителна промяна в някои от основните характеристики на туристическите услуги или не може да изпълни някое от специфичните изисквания на пътуващия, което е приел изрично при сключване на договора, той е длъжен да уведоми незабавно пътуващия. В този случай пътуващият има право по своя преценка да приеме предложената промяна, да прекрати едностранно договора за туристически услуги поради неадекватното пакет, без да дължи неустойка или обезщетение, като туроператорът му възстановява платените суми до 14 дни от датата на прекратяване на договора или да приеме туристически пакет-заместител със същото или по-високо качество, ако туроператорът предлага такъв.
б/ Пътуващият се задължава да уведоми туроператора на траен носител за решението си относно направените промени в срок до 3 дни след получаване на уведомлението от туроператора. В случай, че пътуващият не изпрати изрично уведомление, счита се, че той приема направените от туроператора промени без възражения.
2.Замяна на хотел или заведение за хранене и развлечение с друг от същата или по-висока категория без промяна на цената или замяна на транспортно средство с друго от същата или по-висока категория или класа не се счита за значителна промяна на Договора.
3. Значителна промяна в пътуването от страна на Пътуващия, като смяна на дата или маршрут на пътуването, след сключване на договора, са възможни, единствено ако Туроператорът е в състояние да промени програмата на пътуването без значителни вреди и неудобства за него или за останалите участници в пакета. В случаите, когато е издаден самолетен билет, се прилага анулационна такса, съгласно тарифите на авиокомпанията.
4. В случай, че Пътуващият прекрати едностранно и свое желание своята почивка /екскурзия/, след като предоставянето на услугите вече е започнало, всички допълнителни разходи, включително и транспортните, са за негова сметка. В този случай пътуващият не може да има претенции за връщане на част от стойността на заявените услуги.
5. При подаване на документи с неверни данни и неспазване на сроковете от страна на пътуващия, туроператорът има право да анулира пътуването като развали незабавно и без предизвестие настоящия договор, както и да удържи неустойките по раздел
VІІ. Незначителна промяна в пътуването
1. Туроператорът си запазва правото в случай на необходимост да прави незначителни промени в програмата, които не се отразяват на цялостния облик на пътуването и не причиняват съществени неудобства на пътуващите, без да дължи обезщетения или неустойки.
2. По-специално, туроператорът може:
а/ да променя местата за настаняване на пътуващия в превозното средство с цел настаняване на майки с деца, бременни жени, възрастни хора и при наличие на други подобни причини;
б/ при дублиране на стаи от страна на хотела, да настани туристите в друг хотел от същата или по-висока категория;
в/ да променя началния час на отпътуване или завръщане, маршрута на пътуването, превозвача или средството за превоз ако организационни причини налагат това и промяната е в интерес на пътуващите или е необходима за цялостното изпълнение на услугите, включени в пакета.
VІІІ. Отказ от договора от страна на пътуващия
1.Пътуващият има право да прекрати договора за туристически пакет по всяко време преди започването на пътуването.
2. Когато пътуващият прекрати договора, той дължи на туроператора такса, както следва:
А. При пътуване в чужбина :
а) до 60 дни преди датата на пътуването - без неустойки
б) от 59 до 30 дни преди датата на пътуването - 20% от стойността на пътуването плюс допълнително заявените услуги.
в) от 29 до 15 дни преди датата на пътуването – 50% от стойността на пътуването плюс допълнително заявените услуги.
г) от 14 дни до 6 дни преди датата на пътуването – 80% от стойността на пътуването плюс допълнително заявените услуги.
д) по-малко от 6 дни преди датата на пътуването - 100% от общата стойност на пътуването плюс допълнително заявените услуги.
Разходите по всички издадени към датата на настъпилата анулация самолетни, автобусни и други билети не подлежат на пълно или частично възстановяване и се удържат изцяло от подлежащите на възстановяване суми, наред с дължимите неустойки, посочени по-горе.
В случаите, когато резервацията е по промоция за ранни записвания – пътуващият няма право на промяна на датите на пътуване, имената на пътуващите, хотелът и превозното средство. В случай на промяна, неустойката е в размер на 100% от договорната цена.
Б. При пътуване в страната :
а) до 20 дни преди датата на пътуването – без неустойки
б) от 19 до 14 дни преди датата на пътуването - 20% неустойка от стойността на пътуването плюс допълнително заявените услуги.
в) от 13 до 6 дни преди датата на пътуването - 50% неустойка от общата стойност на пътуването плюс допълнително заявените услуги.
г) по-малко от 6 дни преди датата на пътуването – 100% неустойка от общата стойност на пътуването плюс допълнително заявените услуги.
Разходите по всички издадени към датата на настъпилата анулация самолетни, автобусни и други билети не подлежат на пълно или частично възстановяване и се удържат изцяло от подлежащите на възстановяване суми, наред с дължимите неустойки, посочени по-горе.В случаите, когато резервацията е по промоция за ранни записвания – клиентът няма право на промяна на датите на пътуване, имената на пътуващите, хотелът и превозното средство. В случай на промяна, неустойката е в размер на 100% от договорната цена.
В случаите, когато резервацията е по промоция за ранни записвания – клиентът няма право на промяна на датите на пътуване, имената на пътуващите, хотелът и превозното средство. В случай на промяна, неустойката е в размер на 100% от договорната цена.
В. За програми с автобус, чийто период на пътуване включва празнични дни (Великден, 1 май, 6 май, 24 май, 6 септември, 22 септември Коледа и Нова година):
а) от деня, следващ деня на записването, до 31 ден преди датата на заминаване - 30% от стойността на избраната екскурзия плюс допълнително заявените услуги.
б) от 30 до 15 ден преди датата на заминаване - 50% от стойността на избраната екскурзия плюс допълнително заявените услуги.
в) от 14 ден до деня на заминаване - 100% от общата цена на пътуването плюс допълнително заявените услуги
3.Пътуващият има право да прекрати договора за туристически пакет преди започването пътуването, без да заплаща такса за прекратяване в случай на непреодолими и извънредни обстоятелства, настъпили или случващи се в мястото на дестинацията или в непосредствена близост до него, които засягат значително изпълнението на туристическия пакет или превоза на пътници до дестинацията. В този случай пътуващият има право на пълно възстановяване на всички направени плащания за туристическия пакет, но няма право на допълнително обезщетение.
ІХ. Спорове и рекламации.
1.Всички спорове по изпълнение на настоящия Договор ще се решават с взаимно съгласие на страните. В случай, че съгласието не може да бъде постигнато, те ще се отнасят за разглеждане пред институциите за доброволно решаване на спорове или пред компетентния български съд по правилата на ГПК.
2. 1.В случай, че по време на пътуването пътуващият установи неизпълнение или неточно изпълнение на някоя от услугите, включени в пакета, той се задължава незабавно в да уведоми доставчика на услугите и туроператора с оглед своевременно предприемане на коригиращи мерки.
2. 2. В случай, че пътуващият не успее да установи контакт с доставчика на услугата или с туроператора, той може да подаде информацията за неизпълнението към турагента, който е посредничил при сключване на договора.
2. 3. Ако пътуващият не изпълни задълженията си за уведомяване, правото му да получи обезщетение ще отпадне или дължимото му обезщетение ще бъде намалено, в зависимост от това дали отстраняването на несъответствието е могло да бъде извършено изцяло или частично в случай на незабавно уведомяване.
3.В случай, че претенциите на пътуващия, свързани с качеството на предоставяната услуга, не могат да бъдат удовлетворени на място при предоставянето на услугата, той има право да предяви надлежно оформена рекламация към туроператора в писмен или устен вид в срок не по-късно от 14 календарни дни след края на пътуването, като приложи към нея всички доказателства, на които основава своята претенция и твърдения.
4.Туроператорът се задължава в срок от 30 дни след получаване на рекламацията да даде своето становище по нея на пътуващия.
5. Ако пътуващият не е удовлетворен от становището на туроператора, той може да потърси решаване на спора, чрез способите и органите за алтернативно решаване на спорове, както следва:
а/ Чрез Електронната платформа за онлайн решаване на спорове на Европейската комисия, достъпна на https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.adr.show.
б/ Към помирителните комисии към Комисия за защита на потребителите – www.kzp.bg.
Х. Правила относно защита на личните данни
1.Във връзка със сключването и изпълнението на договора за туристически пакет, пътуващият предоставя на туроператора лични данни. Туроператорът гарантира, че предоставените от Потребителя лични данни са защитени съгласно Общия регламент относно защита на личните данни (Регламент (ЕС) 2016/679) и Закона за защита на личните данни и се обработват само във връзка с изпълнението на настоящия договор. Личните данни се съхраняват и унищожават съгласно нормативните изисквания. Те няма да бъдат предоставяни на трети лица без предварително и изрично съгласие на пътуващия.
2.С подписването на настоящия договор пътуващият декларира, че е съгласен личните му данни да бъдат използвани във връзка с изпълнението на настоящия договор.
3. Пътуващият е наясно, че в случай, че заяви желание за заличаване на обработваните негови лични данни от страна на туроператора, то това може да доведе до невъзможност за изпълнение на договора от страна на туроператора, за което той няма да носи никаква отговорност.
 
Препоръчваме Ви да направите допълнителна застраховка "Отмяна на пътуване". За повече информация, моля, обърнете се към нашите служители.